Categoria: General

L’alumnat del SEFED de Rubí guanya el segon premi del concurs mistery shopper de la Fira Internacional d’Empreses Simulades

El conjunt d’alumnes del Certificat Professional d’Activitats de gestió administrativa – Programa SEFED ha pres part del certamen amb l’empresa simulada Arrels, vinculada al Centre de jardineria i decoració La Noguera de Rubí

L’alumnat del Certificat de Professionalitat Activitats de Gestió Aministrativa -Programa SEFED de Rubí ha participat en la 15a edició de la Fira Internacional d’Empreses Simulades, que ha tingut lloc a la Fira de Barcelona. L’esdeveniment ha comptat amb la participació de 138 empreses simulades de tot el món i l’han visitat 4.500 persones.

Els 30 alumnes del SEFED han pres part del certamen amb l’empresa simulada Arrels SLS, que substitueix l’antiga Rubinetti. Arrels, que es dedica a la comercialització de plantes i decoració, s’ha pensat amb el suport i la col·laboració del Centre de Jardineria la Noguera. Durant la fira, els i les alumnes han tingut l’ocasió de posar en pràctica la part més comercial de la seva formació, negociant compres i vendes amb tot l’alumnat participant d’altres empreses simulades de Catalunya, d’altres comunitats autònomes i de l’estranger

El grup rubinenc va guanyar el segon premi de la iniciativa “Mistery Shopper” a través de la qual una persona anònima comprovava la qualitat i el bon funcionament de la part comercial (venda, postvenda, informació, etc.) de les diferents empreses.

El Projecte SEFED es realitza a Rubí Forma des de l’any 2002 i  es caracteritza per la reproducció de situacions reals de treball utilitzant la simulació d’empreses com a metodologia d’aprenentatge.  L’alumnat s’integra en un context en el qual es viu l’ambient laboral i es donen les condicions d’una relació de treball que faciliten l’aprenentatge i l ’entrenament de situacions, tasques i processos.

És una metodologia activa i amb un component clarament professionalitzador, ja que promou la formació per mitjà de l’experiència “aprendre fent, aprendre treballant”. Un cop finalitzat el curs, l’alumnat obté el títol de certificat professional de nivell 2, d’Activitats de gestió administrativa”, després d’haver realitzat els 8 mòduls professionalitzadors que el componen (Registres comptables, gestió auxiliar de personal, gestió operativa de tresoreria, operacions administratives comercials, gestió d’arxiu, ofimàtica i enregistrament de dades i les pràctiques en empreses reals), amb una durada de 925 hores.